2023 var ett formativt år för Salty Communication. Evelina och jag hade länge känt att vi behövde förändra något för att vässa vårt erbjudande ytterligare och för att kunna bli en effektivare byrå.
Året var händelserikt, delar av teamet var relativt nya i sina roller och vi hade gjort vissa förändringar i vår tjänsteportfölj. Dessutom letade vi nytt kontor och Evelina skulle i mitten på året gå på föräldraledighet.
Trots det kände vi att tiden var rätt ett göra ett rejält omtag. Tänka om vårt arbetssätt från grunden och använda alla de lärdomar vi fått från misstagen vi gjort längs vägen.
Målet var klart för oss. Vi ska fokusera på det vi är bäst på och det är digital datadriven marknadsföring, eller Performance Marketing som det ofta kallas. Vi ska göra det på schyssta villkor och vi ska se till att våra kunder förstår vad vi gör och varför så att de kan fatta välgrundade beslut för sina företag.
Alla kunder ska ha samma villkor och våra avtal ska vara lätta att förstå. Inga finstilta texter, dolda avgifter eller annat tjafs. I en bransch där man heller inte får veta vad något kostar tänker vi gå motsatt håll och vara helt transparanta med våra priser. Rakt, ärligt och tydligt.
Dessutom ska vi alltid sätta kvalitet framför kvantitet. Därför har vi satt en högre lägstanivå för vilka case vi tar oss an. Vi vill ha tiden som krävs för att kunna göra ett riktigt bra jobb med varje enskild kund och därför har vi hellre färre men mer dedikerade kunder.
Sist men inte minst har vi bestämt oss för att överlåta det som andra kan bättre till våra trogna samarbetspartners. Ingen kan vara bra på allt och ska man göra alla delar bra behöver man låta var expert sköta sin sak. Även här är vi fullt transparenta med vem som gör vad. Credd ska den ha som levererar!
Vi har valt att kalla vårt nya koncept Salty Performance för att markera vart vi lägger vårt fokus. Som kronan på verkat har vi omformat vår grafiska profil och lanserat en sprillans ny hemsida. Här hittar ni allt om vårt nya erbjudande! Här finns också en del spännande artiklar och kundcase att läsa för den nyfikne.
Välkommen till SALTY 2.0.
Tveka inte att höra av er om ni också vill levla upp.