Kundcase

Brödernas

Brödernas är en ung restaurangkedja som vuxit i raketfart. Idag serverar de grymt god mat i över 80 restauranger!

> 7%

genomsnittlig CTR

≈ 60kr

genomsnittlig CPM

< 1kr

genomsnittlig CPC

Jonas På Brödernas

I samband med öppning av nya restauranger kör Salty annonseringskampanjer och genomslaget är sjukt bra!

Jonas Wiklander, Medgrundare Brödernas

Hur vi hittade varandra

Salty och Brödernas har gått hand i hand sedan tidigt 2021. Samarbetet började när Brödernas skulle öppna en restaurang i Växjö. De ville använda sig av en lokal byrå för att sprida nyheten och vi på Salty fick förtroendet. Kampanjen gick riktigt bra och vi fortsatte med samma upplägg även i andra städer.

Det dröjde inte länge innan vi började göra kampanjer även för konceptet månadens burgare. Nu för tiden annonserar vi dessutom för andra roliga happenings och erbjudanden. Vi har framför allt annonserat på Meta men nyligen har vi också kommit igång på TikTok.

Så här gjorde vi

Starta konto

För att över huvud taget kunna annonsera började vi med att lägga grunden. Vi startade ett annonskonto på Meta, kopplade ihop det med Brödernas egna konton på sociala medier och installerade spårning på deras hemsida.

Skapa kampanj

Därefter kunde vi ta fram en strategi, strukturera upp den första kampanjen och fila på fyndiga annonser. Sedan var det bara att klicka på publicera, följa resultaten och börja optimera.

Maxa resultaten

Efter att ha kört ett gäng annonser hade vi samlat in tillräckligt mycket data för att kunna börja jobba med retargeting, vilket gav resultaten en extra push. Sedan dess har det gått som tåget med roliga case och kampanjer som fått grymt bra resultat. Inte minst alla månadens burgare!

För att en annonskampanj ska lyckas gäller det att pricka in rätt målgrupp och ha en slagkraftig annons!

Maria Olofsson, Campaign Manager på Salty

Grymma burgare + Salt marknadsföring = Succé!

Tillsammans med Brödernas annonserar vi alltså för fullt. Trots att vi blivit bortskämda med fina resultat blir vi faktiskt fortfarande blown away när vi tittar på siffrorna. Kampanjerna fortsätter nämligen leverera riktigt hög klickfrekvens och annonserna får som alltid mycket interaktioner. Det är såklart många parametrar som bidragit till de goda resultaten men några nyckelfaktorer menar vi är:

  1. Brödernas förmåga att skapa engagerande innehåll
  2. Brödernas fantastiska välgörenhetsarbete tillsammans med kända profiler
  3. Den kontinuerliga annonseringen över hela landet, stad för stad, som möjliggjort för oss att fortsätta optimera framgångsreceptet
  4. Den sköna framtoningen i både text och bild

Vill ni också lyckas?

Klicka här