Salty Communication AB
Storgatan 82A
352 46 Växjö
Telefon: 0470-773300
Org. nr. 559178-2817
Ja, du läste rätt. Vi har hjälpt en kund att spendera 75 000 kr genom digital annonsering på Facebook och fick över 1 500 000 kr tillbaka. Av naturliga skäl kan vi inte berätta vem kunden är, men siffrorna är tagna från Saltys konto i Ads Manager och visar att avkastningen blev över 20x pengarna.
Lovar vi alltid guld och gröna skogar? Självklart inte. Det är viktigt att poängtera att alla företag har olika förutsättningar att lyckas med digital annonsering. Dessutom kan marknadsföringsbudget, strategi och målsättning variera kraftigt mellan olika företag. Hur som helst är du välkommen in i världen av digital marknadsföring – världen av möjligheter.
Oavsett om vi jobbar med korta kampanjer eller långsiktiga samarbeten lägger vi stort hjärta i att förstå er business. Om vi inte förstår ert företags övergripande strategi tror vi att chanserna till framgångsrika annonseringar på Facebook minskar. För att lyckas handlar det inte alltid om att spendera så mycket pengar som möjligt utan snarare att spendera dem mest effektivt. När ni jämför marknadsföringsbyråer rekommenderar vi att ni ställer frågan hur mycket av er budget som fördelas mellan arbetet och själva annonskostnaderna.
Vi har erfarenhet av att skapa kampanjer online för att rekrytera nya medarbetare via Facebook och Instagram. I samband med detta har vi också spelat in filmer på arbetsplatsen för att fånga upp och belysa företagskulturen. Det ger en personlig känsla för vem den nya arbetsgivaren är istället för en intetsägande platsannons hos Arbetsförmedligen.
Precis som första bilden längst upp visade så bedriver vi naturligtvis kampanjer med syfte att driva försäljning online. Svart på vitt får ni se vad en kund kostade att förvärva och vad den genererat i intäkt. Kraften i den mätbara annonseringen är att ni kan ta affärsstrategiska beslut baserade på data. Vi annonserar både på Facebook och genom annonser på Google åt er.
Hur kontaktar ni potentiella kunder? Om ni hellre vill kontakta varma leads istället för att ringa kallt kan ni låta oss skapa en lista med kontaktuppgifter. Dessa personer har aktivt valt att bli uppringda av er genom den annonsering vi gjort från ert företag. Låt oss kvalificera leads åt era säljare.
Facebookannonsering är inte för alla företag. Om era tjänster och produkter lämpar sig bättre genom sökmotorsannonsering sköter vi ert Google-konto. Precis som med Facebook får vi svart på vitt vad er annonsering kostar och vad den inbringat i antingen klick eller köp.
En av våra kunder är Arlids Smide i Växjö som vuxit kraftigt sedan starten. Den största bristvaran i dagsläget är inte nya uppdrag utan snarare kvalificerad arbetskraft. Tillsammans med en ny webbsida, video och digital annonsering ramlar ansökningarna stadigt in.
Vi är supernöjda med den exponering vi fått tack vare Facebook. Det har inneburit en mängd nya potentiella medarbetare som vi inte nått tidigare.
Jonas Arlid – VD
Vi lyssnar på hur ni som företag fungerar idag och vilka utmaningar ni ställs inför. Här gör vi en bedömning om vi tror att våra kompetensområden är rätt val för er. Vi tar bara på oss arbete där vi ser stor chans att ni får valuta för pengarna.
Först och främst väljer vi målsättning som exempelvis kan vara leadgenerering, varumärkeskännedom eller onlineköp. Efter att målsättningen bestämts utav er gör vi en noggrann målgruppsanalys för att se potentiellt utfall av den budget vi rekommenderat.
Ofta arbetar vi utifrån hypoteser när vi annonserar i sociala medier. Vi testar olika budskap, bilder, målgrupper och placeringar för att se vad som genererar bäst resultat. Ofta får man räkna med tålmodighet innan både vi och Facebooks algoritm känner av vad som konverterar över tid.
Här lägger vi mycket fokus för er. Här reder vi ut vår teori över varför utfallet blev som det blev. Ibland lyckas kampanjer otroligt bra medan andra går mediokert. Ni får en pedagogisk rapport över ert resultat som uppnåtts men även goda underlag för framtida marknadsinsatser.
Det klassiska svaret "Det beror på" eftersom den delvis beror hur stor målgruppen är och hur många man vill nå. Om ni har en tight budget är det sällan ett problem eftersom vi alltid startar försiktigt för att säkerställa att pengarna spenderas rätt innan man gasar på. Om vi måste ge ett svar på frågan skulle vi rekommendera en startbudget på 5000 kr + vårt arbete.
Om ni någon gång stöter på en marknadsföringsbyrå som garanterar resultat ska ni vara försiktiga. Ingen kan på förhand garantera resultat av en kampanj oavsett hur mycket data man har sedan tidigare. Vi brukar basera våra uppskattningar på målgruppsdata, vår erfarenhet av liknande kampanjer samt ert erbjudande.
Många företag som funnits en längre tid har säkert någon gång gjort reklam i både tidning och radio. Beroende på vilken övergripande målsättning ni har för företaget kan traditionell marknadsföring vara rätt för er, men den digitala är mätbar och pricksäker. Om ni stripar upp en buss i stan kan ni aldrig veta hur många som sett reklamen eller vad mottagaren gjorde med informationen. Hur vet ni då om det var en investering?
Själva annonseringen är egentligen bara halva delen. Den andra är er webbsida dit vi vill skicka trafiken som klickar på annonsen. Den sidan besökarna hamnar på ska vara en s.k. landningssida som innebär att enda syftet är att uppfylla målet med kampanjen, exempelvis registreringar. Vi installerar Facebookpixel för att spåra resultat och möjliggöra retargeting för de som ännu inte bestämt sig.
Vi hanterar er marknadsföringsbudget på ett småländskt sätt – med förnuft och grandiosa ambitioner. Det är return on investment som räknas!
Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Denna kategori innehåller endast cookies som garanterar grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen. Dessa cookies lagrar ingen personlig information.
Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.